26. september 2019

Vi bliver aldrig færdige med at publikumsudvikle

På Aarhus Teater vil man være relevante og tilgængelige for alle, og det kræver at publikumsudvikling kommer op på ledelsesplan. Som Danmarks største landsdelsscene er Aarhus Teater forpligtet til at arbejde strategisk og praktisk med publikumsudvikling, men for dem handler det ikke kun om at opfylde en rammeaftale, men derimod om at søge for, at […]

Læs mere
9. september 2019

Få ressourcer giver publikumsudvikling vanskelige kår

For et projektteater som Musikteatret SAUM, der er afhængige af projektmidler, kan en delvis...

Læs mere
2. september 2019

Øget fokus på publikumsudvikling

På Østerbro Teater ser man et uforløst potentiale i form af potentielle teaterpublikummer, men...

Læs mere
14. august 2019

Publikumsudvikling er publikumsomhu

På Den Jyske Opera er publikum indtænkt i alt udviklingsarbejde – fra start til...

Læs mere
5. august 2019

Teatret skal være som et forsamlingshus

På Teater Momentum i Odense handler det om fællesskab og om at skabe ...

Læs mere
24. juni 2019

Publikumsudvikling – hovedet på blokken

Efter en årrække med forskellige publikumsudviklende initiativer og projekter er publikumsudvikling nu blevet til...

Læs mere
14. juni 2019

Giv publikum det, de gerne vil have!

Siden Teatergrad blev etableret i 2014, har de arbejdet med den præmis, at i...

Læs mere
7. juni 2019

“Det handler ikke om publikumsudvikling i ordets forstand – men om gensidig forståelse.”

På Limfjordsteatret har man i en længere årrække arbejdet benhårdt på at gøre teatret...

Læs mere
21. maj 2019

“Publikum er i centrum for alt, hvad vi gør på teatret.”

Da Elisa Kragerup og Eva Præstiin trådte til som teaterdirektører i sommeren 2018, havde...

Læs mere
8. maj 2019

”I går var jeg i biografen, i morgen skal jeg i teatret, og i overmorgen sidder jeg på Netflix”

Hvordan fanger man de unge mellem 15 og 34’s interesse for at gå i...

Læs mere
23. april 2019

“Det er vigtigt at give publikum oplevelser, de ikke vidste, de vil have.”

”Scenekunst handler for mig om publikum, det levende møde med et publikum. Det er...

Læs mere
9. april 2019

Data og målgruppeanalyser: Publikum kan heldigvis stadig overraske

Salgs- og marketingschef for Aarhus Teater, Emilie Brøgger Jensen, fortæller her om, hvordan Aarhus...

Læs mere
2. april 2019

“Kunst for kunstens skyld giver ingen mening.”

Aprilfestival 2019 er i fuld gang! Vi har talt med Henrik Køhler, direktør for...

Læs mere
28. marts 2019

Publikumsudvikling handler om, hvordan vi kan udvikle os for og med vores publikummer

”Begrebet ”publikumsudvikling” er misvisende. Det lyder som om, vi skal modellere publikum til at...

Læs mere
26. marts 2019

”Jeg synes publikumsudvikling er et forfærdeligt ord” – om at implementere publikumsudvikling i teatrets organisation

Hvordan tænkes kvantitative analyser, outreach programmer og strategiske mål ind i en hverdag med...

Læs mere
15. marts 2019

“Det handler ikke om, at vi skal lave det teater, folk vil have!”

Med en bevidst og gennemtænkt strategisk vej, tænker Nørrebro Teater deres publikum tidligt ind...

Læs mere
12. marts 2019

Skal publikum selv bestemme, hvad de vil se?

Brugerinddragelse kan være én af vejene frem, hvis teatrene vil have flere publikummer ind...

Læs mere
7. marts 2019

Teater er ikke noget uden et publikum!

”Teater er ikke noget uden et publikum! Vi skal være noget for nogen, ellers...

Læs mere
5. marts 2019

Teatret skal møde de unge der, hvor de er

I samarbejde med publikumsudviklingsprojektet Applaus sætter ISCENE fokus på en række originale og innovative...

Læs mere
21. februar 2019

Man behøver ikke tage pailletkjole på for at gå i teatret – Teatersamtaler og om at forstå sit publikum

En måde at lære sit publikumm at kende på er fx gennem teatersamtaler, en...

Læs mere